We zijn nog niet weg uit Serignan

10 september 2017 - Sérignan Plage, Frankrijk

Gisteren hebben we jullie een bericht gestuurd uit Serignan. Omdat het hard waaide was het koud. Vooral in de eind. Op de arkeelaats bleven een paar campers staan met de bedoeling hier te overnachten. Wij staan eigenlijk op een CP een zevental km hier vandaan. Maar om daar naar toe te gaan moeten we langs een smalle hobbelige weg rijden. Het is altijd een avontuur om die barrage te nemen. Vooral als je tegenliggers hebt. Gelukkig nemen ze ruecksicht met elkaar en blijft diegene staan waar de weg breder is, knipperen en signaaltje " ik hou rechts aan stil, komt u maar". Heel sympathiek, leven en laat leven. Maar met dierede camper moet ik oppassen dat ik niet te veel met mijn rechterflank in de struiken en de wielen in een greppel belandt. Dus het is safari rijden langs dat weggetje. We besloten daarom om ons maar bij de overblijversclub aan te sluiten. We staan bovendien achter een heuvel met huizen die de wind breekt. En "vrije hemel" voor Tv ontvangst. Het nieuws willen we wel volgen met die capriolen van de orkanen. Heel veel St. Maartenaren hebben goedkoop

geshopped. Onze verzekeringpremie zal wel omhoog gaan. De hele corrupte bende van "overheid geleid door een casinobaas" heeft nul komma nul voorbereid. In tegenstelling tot het franse deel. Ach het moederland doet het wel..... Joep van Hek hebben we uitgezet. De gore taal kwaker. We zeiden tegen elkaar: " Je zult maar psychiater zijn, of een patient....". We hebben hem niet langer aan het woord gelaten. En de voetbalsamenvattingen geloven we wel.  Tenminste als er " gevoetbald is of wat daarvoor door moet gaan".

Dus we hebben op de grote parkeerplaats gestaan. Kaatje kwam tot de ontdekking dat ze olijven miste bij de pasta en ik mijn knabbeltjes. Dus naast de Pplaats heb je de super Carrefour. Kunnen we gross einkaufen zonder 14 km safari te rijden. Ik vergat te zeggen, dat we ook nog twee droge rivierbeddingen over moeten steken als we naar de CP gingen. Gezellig hobbelen is dat. De scooterdrager met het ding eropverroert geen millimeter. Het is wel eens anders gegaan. Toen kwam het linkergedeelte van het stuur door de achterruit.. Ik moest abrupt remmen voor een "slapende politieagent", zo'n bult dwars over de weg.

De weersverwachting van RTL4 van regen en zo is niet waar. Gisteren niet en vandaag niet. Gisteren was het wel bewolkt en koud door de noorden wind. Vandaag is  de luchth stralend blauw. Wel wind.

Ik heb nog niet gezegd, dat we in het barretje van de Carrefour zitten met snelle wifi. Vandaar ook deze voorkeursplaats. En niet op de strand camperplaats waar zeker vijftig van die mastodonten staan voor 8 euro par nuit. Hebben we gisteren dus uitgespaard. Op de P is het gratuit. Maar ik denk wel, dat westraks de ralley gaan beginnen. We hebben dan geen wifi meer dus kan ik jullie niet meer vervelen met dit leesvoer. O ja, Wanda. We hebben diverse amerikaanseambassades Mac's overgeslagen en voorbijgereden. De wifis zo snel als dikke p..p door een trechter. Hier tegenover staat er ook een.