De eerste week van de werktrip

9 september 2017 - Sérignan Plage, Frankrijk

Omdat we nergens of moeilijk internet verbindingen hebben gevonden kunnen we jullie nu pas op e hoogte van ons wee en ook wel wel.

We hadden drie routes naar het zuiden in hoofd:

a De oosstroute via de Route de Soleil, dus oor het Rhonedal naar zuid Frankrijk

b) De middenroute langs Hasselt , Auxerre , Clermond Ferrand Millau naar zuid Frankrijk

c) De westroute via Parijs Bordeaux naar Biaritz

We hebben voor de middelste rpute gekozen omdat we dan langs plaatsjes komen die we in een heel verleden o.a. huwelijksreis hebben bezocht. En zo min mogelijk Autobaan hoeven te rijden. Scheelt weer in de pecunia tot dusver . De volgende plaatsen hebben aangedaan:

1Dinant  2 Fumay 3 Moulin 4 Vichy 5 Millau 6 Cabannes de Fleury

Iedere dag hebben we 200 tot 300 km gereden. Dat vond de Hymer genoeg. We vertrokken ca 10.00 en stoppen om 16.00. Dus jullie merken een respectabele gemiddelde afstand per uur. Tijd genoeg en komt wat komt is ons motto. Het lollige is, dat we langs deze route eigenlijk heel toeristisch kunnen rijden. Diegenen die haast hebben : Haal maar in, ik ga wel vertragen of ga zelfs aan de kant staan. Vooral bij rotondes doe ik dat want dan heb ik al een stuk of wat wagens achter me die geduldig waren. Ook heb ik een informant aan boord die aangeeft hoe hard ik mag rijden. Ik zit meestal 20%er onder. Behalve de vorige keer ...... jammer geld. Ook daarom doen we het nu langzaam aan. De plaatsen die we aangedaan hebben zijn heel interessant.

De mooiste plek is Fumay maar geen infrastructuur. Gratis.

De duurste was een boerencamping bij Vichy met alles erop en eraan. Zelfs een disco met afschuwelijke muziek. En een zwembad. Het uitzicht was fantasties over de heuvels en de vlaktes van de Auverge met de Puy de Dome op re achtergrond. Het water in het zwembad was te koud om een baantje trekken .....

De goedkoopste was een prachtige camperplaatsin Moulins. Gelegen in een park langs de Allier rivier (nooit van gehoord maar de Garmin tommie) leidde ons er naar toe. De prijs was bijna gratis 10 ct per uur! . We hebben er 48 uur gestaan en moesten 4,5 euro af rekenen. O ja ook nog twee piek voor elektriciteit. Ja, zo kun je wel wereldreizen maken.

Ook deze keer heb ik niet het lef om over de Millau brug te rijden. Dus voor de Tolpoorten zijn we afgeslagen. In Millau heeft Ktje een CP gevonden in het boek van Ralph (goed boek!). Maar de CP konden we niet vinden wel een mixed parking. Ik heb de Hymer daar gestald onder platanen. Dus in de schaduw. Geen Fransoos die er aanstoot aan nam.. Nergens een boa te bekennen en een kassajuf. In Frankrijk doen ze niet zo spastisch als in Nl. Ondanks dat ze bijna Failliet zijn. Dat zul je aan de parkeertariefen niet herkennen. Nul euro!.En de kwaliteit van de wegen .... geen ribbel op het wegdek! We zoefen erover heen.. De middeleeuwse

In Millau zelf hebben we het plaatsje bezocht. Er was markt. op alle pleintjes speelden bandjes zigeuner en zuid franse muziek. Gezellig..

De middeleeuwse buurt bekeken en fotootjes gemaakt. Die staan op de Nikon en niet op de Apple mini.

We staan nu in Seignan . Bij de super super markt hebben ze wifi. Dus daarom kan ik dit typen. Het is fris buiten, en in de wind zelfs koud. Maar Ktje heeft een lang wollen gescoord ze heeft het niet koud.

Lenny, bedankt voor het versturen van de "Eerste drie dagen" kletsverhaal ook het bijvoegen van Maud en Maarten van den Berg