Nieuwe maatjes

11 november 2017 - Sérignan Plage, Frankrijk

We nemen twee nieuwe maatjes mee. En meisje en een jongen. Ze zijn erg verliefd op elkaar en daarom willen zebij elkaar blijven. Ra, ra, ra wat denken jullie dat het zijn. Twee vogeltjes, Het zijn kanaries. Een mannetje en een vrouwtje en als het goed is krigen ze gezinsuitbreiding in de lente. Wie bedenkt een geboortekaartje. Alleen de verkoper heeft ons goed voorgelicht: Een mannetje maakt tjilpende geluiden en een vrouwtje niet. Een mannetje heeft een rood kopje en een vrouwtje niet.Een mannetje is groter dan het vrouwtje. Alles klopt behalve een kleinigheid: Het vrouwtje piept ook! Maar dat kan verbeelding zijn. Stel je voor dat ze toch jonkies krijgen, eerst eitjes natuurlijk. Anders zet ik er wel eende eieren onder. Ongebakken of ongekookt natuurlijk. Verder ben ik benieuwd of ze muppetkoekjes ook lekker vinden. Samen uitproberen met Floris als ie er is.

We zitten nu in Castro Marim. Iedere tweede zaterdag is er een happening hier. Alle campers moeten van de CP af want dan is er de maandelijkse markt. Daar zijn we deze morgen naar toe gegaan. En hebben de vogels gekocht. Kaatje heeft de namen bedacht:Porti en Porta. Ook hebben we een kooitje gekocht. Ze voelen zich al goed thuis. Ze maken goed lawaai. Als ze 'savonds maar rustig zijn want ik wil vroeg naar bed. Anders zet ik een deken over hen heen. Maar goed we hebben beiden erg lol in die beestjes. Vanmiddag hebben met zijn viertjes buiten gezeten. De verendragers in een kooitje natuurlijk. We zijn benieuwd hoe ze het reizen vinden.

Over reizen gesproken: Ik heb nog voor 7 of 8 dagen tabletjes. Voor de reis nog 10. Dus moeten we uiterlijk over 17 dagen thuis zijn, want dan zijn ze op. Ik weet niet wat de bandbreedte is. We denken wel dat we in 10 dagen thuis halen. De route zal zijn: 20 km verderop over de brug van Daan rijden we Spanje in en dan via Sevilla, Salamanca,Burgos de kou tegemoet. Gelukkig doet de verwarming op gpl het goed. Tot nu toe hebben we het niet nodig gehad. Vandaag was het zelfs warm! Vertrekdag zal eind volgende week zijn. Immers, we hebben een uitnodiging van Daan gekregen. Wij zijn erbij hoor. Als alles goed gaat tenminste. Nu nog even genieten van het mooie weer in Castro Marim. Buienradar maar en kijk wat de vooruitzichten zijn. Een nadeel van de "bossen CP" is, dat het er stikt van de vliegen. We hebben er wel tientallen doodgemept. Soms met een klap drie of vier. Het vorig jaar was het niet zo erg. Waarom blijven we hier? Het is een mooie streek met een mooi strand. 100 m breed en 10 of 20 km lang. En er is nauwelijks een kip laat staan een haan. Maar veel Nllers met supergrote campers met aanhanger met daarin een Smart of HD motorbike.Een francaise doet het heel anders: Ze heeft 6 honden bij zich, drie grote waarvan een moederhond van drie pupjes van een week of tien. Leuk om die roedel met elkaar te zien omgaan. Eentje is de baas. De derde pup is de ontdekker. Loopt het hele terrein af maar wordt door de anderen teruggehaald.

Nu mensen we gaan onze laatste week Portugal in.

1. Wanda:
    11 november 2017
    Hallo Porti en Porta. Welkom in de familie Apon.
    Let op , jullie tante Anaï zal wel even moeten wennen aan jullie aanwezigheid. Dus bereid je daarop voor.
    By the way. Mocht je medicatie tekort komen Papa, kun je deze altijd bij de apotheek kopen en later declareren bij de zorgverzekeraar. Neem wel jou orginele doosje mee. Groetjes Wanda en Fred.
    Hier is het winterjassen tijd.