Weer thuis

23 november 2016 - Eindhoven, Nederland

Gelukkig met de 6 meter. He, he, we hebben het gehaald. Om weer thuis te zijn. Om 19.45 uur reed de Hymer de tuin in. Gelukkig.

Ik zei het al, de peperkoek is op, mijn mandarijntjes op 3 na ook, het weer in de Algarve wordt slechter, veel regen en wind. We hebben het beste weer gehad. En daar wordt het de komende week ook slecht, regen en kouder dan we prettig vinden. En dat is overdag ca 20 gr tot een uur of 3. Je moet nog met korte broek kunnen lopen volgends ons. Anders zit je maar binnen op een paar vierkante meter uit het raam te koekeloeren. Buiten zitten? Dat kan wel maar dan moet ik een klamboe over me heen trekken. Tientallen vliegen maken het buiten zitten onaangenaam. Beiden zitten we dan ook met een vliegenbazooka/mepper om ons heen te slaan. Mam probeert mijn dode vliegen record te breken. Lukte lekker niet. Alleen als ze al door mij doodgemepte vliegen ook nog doder dan dood wilde slaan. Raak roept ze dan! Dus lachen geblazen. In de laatste plaats waar we aangedaan hebben, zagen we hoe de overwinteraars zich "vermaken". Met de dikke blote dikke buik amechtig in een stoel op een strandterras zitten en een huidkanker kweken. "Jongens hier zitten we goed!" En de volgende dag weer en weer en weer.  En dit tot april! Er  zijn mensen die voor December en Januari een flatje huren. De camper staat dan buiten gestald. Anderen blijven in de camper kou lijden. Jongens, we vinden dat geen pretje, echt niet. Hoe groot de camper ook is. En we hebben grote gezien met autoambulance. Met een Smart of iets dergelijke. De porta pies dos wordt op een speciale manier "geleegd". Ze rijden de touringcarformaat camper de straat op. Lichten een riool putdeksel en .... Hoopla op afstand bedje de keep gaat open en alle zooi verdwijnt . Ik weet niet hoe de bestuurder weet wanneer hij precies boven het gat zit met zijn zooi uitlaat. Een camera misschien? Die dingen hebben ook pneumatische steunen om de 12 meter lange (of meer) als je de lengte van de autoambulance mee telt. Wie het breed heeft .... We beiden zijn dolgelukkig met de zes meter Hymer. Alleen .... 's Nachts koelt het af. De lange achterleuning plaatsen we op de houten wand. De dubbele ramen isoleren niet genoeg. De houten achterwand "bekleden" we met stoel hoezen. Dit functioneert uitstekend. De temperatuur in de camper is bij wakker worden nog 16 soms 18 graden terwijl het buiten nog 11 graden is. Een gaspitje aan voor theewater aan en het wordt nog warmer....... Maar toen de weersverwachting minder goed was besloten we om naar huis te gaan. We hebben de gehele reis nauwelijks regen gehad. Eerder goed weer.

Al met al : Overwinteren is niets voor ons! Wat heeft deze reis ons gebracht. Beiden hebben we veel gepraat en herinneringen opgeroepen. We realiseren dat de tijd voort gaat. We zijn blij dat we weer veilig thuis zijn....