De peperkoek is op en het geld .....

17 november 2017 - Sérignan Plage, Frankrijk

Beste mensen, We zaten gisterenavond beiden beteuterd te kijken want : De peperkoek is op! Dus moeten we naar huis. Want lekkerder dan Bolletje of Peijnenburgse koek is er niet. Nu hebben we wel een vervanger in de vorm van extra dikke wafelkoeken. maar dat is niet hetzelfde. Het effect is anders. De peperkoek is goed voor de goede gang van  zaken. Vandaar. Maar vroeger gingen we terug naar huis als de pindakaas op is na zes weken Funtana. Maar tijden veranderen , nu is het peperkoek.

Gisterenavond hebben we het besluit genomen om Praya Adam and Eve (hoe verzinnen ze deze naam) dag te zeggen.. Het werd er niet gezelloger. De GNR (pliesie) is langs gekomen. Bijna iedereen zat buiten op stoeltjes of ligt in een hangmat. Ze kwamen heel,heel vriendelijk zeggen, dat we op een Parkeerplaats staan en niet op een camping. Dat wil zeggen: Geen campingactiviteiten toegestaan. We mochten er wel staan maar eigenlijk zelfs niet "opgebokt" met de wielen. Dat doe je in hartje Amsterdam ook niet. Maar daar slaapt men in de portiekjes bij het centraal station. Maar goed. De vogeltjes hebben net gebadderd dus de verhuizing naar binnen vond plaats. Gelukkig was het al omstreeks twee uur in de middag, winderig en om drie uur wordt het echt fris en moet je de woordzoekerpuzzel wel binnen maken. De vogeltjes waren toch droog. Ja om zes uur wordt het hier al donker. Bij jullie is het dan Fabetjeskranttijd. Rtl4 nieuws wordt ook gevolgd, meestal de laatste minuut voor het weer. Het klopt wel : 20 tot 23 graden om 12 uur 's middags tot drie uur. En dan is het truien aan. 's Nachts wordt het kil in de camper 13 graden, brrrr. Als we wakker worden om zeven uur vragen de vogels of de kachel aan kan. Het is een kwestie van je arm omhoog steken en een knop verzetten. Binnen 30 minuten is het 18 of 20 graden Dan is het theedrinken met de benen onder de deken. Iedere morgen heb ik wel een benenwarmenlifster op mijn slaapplek. Ja gezellig. Maar de laatste ochtenden heb ik me ook met warm water gewassen. Tot vorige week met koud! Spartaans! Kaatje niet. Die heeft het meeste gas verbruikt.......om te koken. En te wassen.

Al met al mensen, aan deze treurnis komt een einde. De gpl tank is weer vol, de banden op spanning en de tank vol met diesel. We doen straks de laatste inkopen en maken morgenochtend de reuzesprong naar Spanje. 20 km verder. Richting Sevilla. Als we weer wifi hebben zwam ik er weer op los. Ik ben benieuwd hoeveel mensen de Deleteknop indrukken ......

Groeten uit Portugal ook van Kaatje die lekker in de zon zit en ik in de schaduw. Anders kan ik niet lezen wat ik tik.