Sentimentele trip Serignan

11 september 2017 - Sérignan Plage, Frankrijk

Beste mensen, grote frustatie van schrijver dezes. Een lamp van het groot licht is stuk. In Carrefour twee gekocht. We staan immers op de parkeerplaats ... Motorkap geopend en jawel hoor. Je moet slangachtige armen en pieren van vingers hebben om een lamp in een Hymer integraal te vervangen. En het staat toch in de boekjes dat het simple is . Motorkap open (gaat nog wel), rubber afdekkap losmaken ( begin van de ellende, alles staat verkeerd gemonteerd , je kunt er niet bij om het los te maken ... aanraken kan wel, het voelt als rubber ...) , draadje losmaken ( tidak bisa, kan niet ), , veertje lossen en lamp eruit. Je kunt er niet bij.!,, ik heb mijn handen opengehasld aan allerlei stangen en platen die ze blokkeren. Enfin ik heb het opgegeven en zochten naar een depanneur of garagist. Maar gisteren was het zondag dus toutes sons fermees. Dan maar het internet op. Carefour was nog open. Garagist gevonden in een vacantieplaatsje hier in de buurt. Locatie gevonden, daar gaan we straks naar toe.

Gisteren de grote was gedaan en gedroogd. In een uurtje was het gebeurd.

Maar bij het rondrijden kwamen we op de plek waar Wanda en Fred Bob en Caroline zijn tegen gekomen. Dat is 25 jaar passee. Wat een toeval was dat. Voorbestemd. Anders konden wij nooit weten dat mammie in het ziekenhuis is opgenomen. Gelukkig wist Bob de naam van de camping. De eigenaar heeft ons toen gewaarschuwd: Votre mere  est hospitalisee. (excuse voor het ontbreken van de accent graves etc). We zijn ook nog langs de camping gelopen, ja,ja. Het was warm. Zeker op het strand. Maar veel noorder wind.  Maar wij vonden het fijn om die plek uit 1992 weer te zien. Mensen, we gaan naar de garage en kijken of ze er een lamp in kunnen plaatsen.

Ik schaam me een beetje om het te doen. Maar ja , ok kan er niet bij. Zij misschien wel.