Voorzichtig met vrij staan

12 september 2017 - Sérignan Plage, Frankrijk

Het was en is nog steeds droog. Uit de wind lekkere korte broeken weer in de wind een vest en je voelt je uitstekend. Want ik voel niets van mijn artrose dinges. Misschien is het een placebo effect sinds ik de medicijnen ( homeopathisch) slik.. Alleen nu nog het tempo verhogen en we kunnen vooruit.. Gisteren de lampen laten verwisselen. In de gebruiksaanwijzing staat, dat ik hallogeen lampen H4 nodig heb. Dus hebben we er twee gekocht in de Carrefour. Maar ik heb H1 nodig. Dus nu kan ik met de H4 ( nieuw in originele verpakking) Marktplaats op. Misschien iets voor de c30 of Saab of andere Volvo. Inclusief gefriemel montage zijn de kosten redelijk Eu 30.00.

In de buurt van de garage weten we een mooie stek om te staan. Bij een jachthaven zijn mooie plekken waar hengelaars zitten te vissen. Velen direct uit de camper bij wijze van kletsen. We vonden een mooie stek waar de camper als windvanger kan funktioneren. Dus de stoeltjes zijn buiten gezet , korte broek aan en zitten. De Linda van Lenny lezen en een artikel over de bersiap periode 1946. Kaatje stelde me een hele hoop vragen over hoe het was in Tjimahi , evacuatie en zo. Dus een hele herhaling van historie, die ik me kan herinneren. Gelukkig kent Kaatje Tjimahi. Dus als ik zei : " De spoorlijn was de demarcatielijn" dan weet ze het te plaatsen. Of : Weet je wel links nan Pasir Koemeli? Daat lag het kamp.

Maar goed de zonsondergang hebben we afgewacht en telefoon van Bob met de laatste ontwikkelingen gehoord. Die Ralph met zijn buks. Vroeger had ik een Diana 4,5 mm luchtbuks. Dus de geschiedenis herhaalt zich. Oma Hija wist er niets van ....De buks was dan ook bij andere jago's gestald en helemaak vergeten terug te vragen. Ik had er ook niet zo veel mee. Die andere jongen wel, deed ook aan body building en zo.

Maar goed , we overwogen om op het visstekje te slapen. Maar het werd om 21.00 wel erg donker en de wind blies door het rivierdal. Dus stelde ik voorom snel naar de Supermarkt P plaats te rijden en daar Nieuwsuurellende te beluisteren en bekijken..

Ik heb niet gehoord, dat ze de onwillige op uitzending wachtende gelukszoekers daarin plaatsen. Die hebben geen bewakers nodig, achter de tralies. Problemen opgelost..

Maar goed mensen, we hebben de cappucino en de expresso weer op ( en een bak friet!). De zon wordt sterkerIk schat 25 graden of meer in de zon. Strandweer ......? Voor het eerst! We gaan weer voor de zoveelste keer als we hier niet terug komen een internetvrij gebied in. Jullie worden dan weer bespaard om te lezen!