Het wordt in de Aude o

15 september 2017 - Sérignan Plage, Frankrijk

Ja, jullie hebben gelijk. In Nl is het herfst em een nazomer is niet te verwachten. Maar hier in Zuid Frankrijk is het koudegevoel ook herfstachtig. Een sterke wind waait uit de noordelijke heuvelrug.En hard. Je moet buiten toch wel een vest aan hebben. Uit de wind is het nog wel fijn  en uit te houden. Gisteren middag was het heel erg zonnig maar geen strandweer ondanks de 27 graden. Maar de wind verpest het voor ons. We besloten om naar een dorpje hier in de buurt te gaan. 7 km over een route degradee, dus hobbel de bobbel en hopen, dat er geen tegenliggers zijn. De weg is te smsl om ongehinderd elkaar te passeren. Ik houd dan maar in op een plek waar het iets breder is. Knipper met mijn lichten en het leed is geleden. Leef en laat leven is het motto.. De anderen doen het ook voor ons. Door de harde wind moesten we echt onszelf vooruit boxen. Het ging goed. In het plaatsje St.Pierre sur mer hebben we geprobeerd wifi  te krijgen. Maar de internet verbinding is so so. Dus hebben we lekker uit de wind bankje gezeten. Toen weggingen kreeg een windvlaag de klep van Kaatje te pakken. De

mijne had ik al afgezet. De weggewaaide klep kwam achter een traliehek te recht. C'est dommage. Bye bye klep. We konden er niet bij. Ik kon wel over het hek klimmen maar mijn stijve benen verhinderden dat ......We vonden het jammer om de klep daar in zijn uppie achter te laten. Een lange stok was nergens te zien. De markt was voorbij en iedereen was weg. Dus plan b werd van stal gehaald: Snel naar de camper teruglopen, ca 3 km in draf!! We hebben het gehaald, Kaatje nog sneller dan ik want ze moest op de wc zitten......En ik nam de tijd. We hebben de luifel zwengel gepakt en zijn snel (30 km/h) teruggereden en heb ik op de bewuste plek op een laden/ lossen plek mijn knipperlichten aangezet en Kaatje kon gaan hengelen naar haar dierbare klep. Ze is er zo aan gehecht.... En ja hoor de zwengel was lang genoeg om de klep weer binnen handbereik te halen. Iedereen content.

De weersverwachting voor deze streek is niet zo veel belovend. Overdag 22 gr tegenover 27 gr gisteren. Bewolkt, minder wind. Toch te fris omte promener. Maar ik ben benieuwd hoeveel gas we verbruikt hebben. Al diverse keren hebben we naar een gpl pomp gezocht die we op de heenreis gezien hebben. Maar steeds reden we verkeerd. Het moet aan de D64 liggen. Iedere keer reden we een andere afslg, terwijl de pomp "net om de hoek" lag ....... Frustatie! Vandaag was het helemaal mooi. Mijn gids stuurde me inderdaad over de D64. Maar de andere kant op. "Ik ben hier nog niet geweest, ook niet op de heenweg!". Apa boleh boeat (wat kunnen we doen) 180 graden draaien en de andere kant op rijden. En waarempel. We konden achter een druivenpluktractor hobbelen en van de omgeving genieten. Uiteindelijk na een aantal keren "hier zijn we ook geweest" zagen we de pomp met gpl. Gauw getankt. Tot dusver 8 liter verstookt. Maar wat is dat in kg. ik ben gewend om in kg te rekenen. ik moet nu de omrekeningsfactor lpg vloeibaar naar gas weten. Had ik de Binas van Kay maar bij me. Leuke herinneringen komen bij me boven. Dank Kay en ook wel Casper. Ik ga straks op internet kijken.

Prettig weekend

hoe was je verjaardagsfeestje Lenny.