Zandstrand aan de Golf van Biskaje

23 september 2017 - Ondres, Frankrijk

Omdat het weer in Serignan en omgeving slechter werd - wat heet, hier en daar een druppel, niet koud en de wind waait niet te hard- zijn we op pad gegaan . Richting Carcassonne-Toulouse- Bayonne- Biaritz.

De wind waaide sterker toen we op pad waren. Vooral in Carcassonne, na ca 190 km. had ik er enoeg van. Op een camper cam ping gestaan. Tegen betaling. Even wennen. Ruim 10 dagen voor nop ergens gestaan. Omdat het in Caretc ook begon te miezeren hebben we daar maar 1 nacht gestaan. De burcht kennen weg van 25 jaar geleden. Toen kwamen we Fred Wanda Bob en Carolone ook nog tegen in Serignan. We kwamen van Carcassonne nadat we Lenny en Woiter, die metde Saab reden door de Pyreneen hebben gevolgd. Herinneren jullie je dat nog? Dus de windburgt hoeven wij niet meer te zien. We hebben verder gereden langs een prachtige landroute. Het leidde ons o.a. langs een plaatsje Haestingh. Dit is een verfranste naam van het engelse Hastings. Op de benzine pomp/rustplaats staat een museumpje waarin de legende van Jacobus de Tippelaar uitgelegd wordt. Deze plek is een knooppunt van de zeven belangrijkste looppaden waatin bijna alle grote kathedralen van west europa opgenomen zijn. Verder zijn we de autobaan afgereden en zijn in Bayonne uitgekomen. Iets noordelijker ligt Ondres Plage. We kennen deze plek al van onze vorige reizen. Eerst hadden we een plek zonder electro. Gelukkig ging iemand weg en na een paar woorden frans wisselen we van plaats. Dus kunnen we alles zonder de boordaccu te belasten doen. Alleen komen er gisteren en vandaag veel campers. Alle contacten zijn bezet! Wat doen ze? Ze halen jpuw kabel eruit en steken de hunne erin en gaan electrisch bbqen. De gevolgen zijn dan bekend. Flats iedereen geen stroom. Ze herstellen - nzijn frans - maar de originele kabel laten onaangesloten. Op dat moment heb ik goed in het fransosisch leren debateren. Jawohl. Vous etes arrive plus tard que moi! Is dit goed frans of niet. Ze wilden namelijk beweren, dat ik later ben aangekomen en zij eerder. Maar hebben de inschrijfbriefjes! Dus debat gewonnen. Net als Psv vandaag. Vanavond gaan we kijken. We zitten nu in een barretje met sangria. Het strand is druk bezet maar stom genoeg geen plank surfers. We blijven nog twee dagen en gaan de Pyreneeen over. Eerste stop Valladolid. Tot dan.