Silves 2

31 oktober 2017 - Silves, Portugal

Met mijn vorige kletsklets ging het mis bijna. Ik denk dat het te lang is. De fotoinvoegster kwam binnen in haar korte broek dus kan ze de foto's kiezen en meesturen. Dat is gebeurd.

Hoewel het een beetje bewolkt is gaan we straks naar Silvesstad. Ja,ja. Kaatje heeft op haar ontdekkingstocht op de heuvels van Silves een eethuis gezien. Maar die hebben we nog niet bezocht. Dat moet dus nog gebeuren. Want morgen gaan we weg. Deze periode is leuk geweest . Ondanks de vele goede faciliteiten. Zoals ik al zei: Er komen veel overwinteraars. Een paar dagen geleden kwam de Zweedse huisvrouwenvereniging binnen rijden. Allemaal dames aan het stuur. Wel 7 . Eentje per camper wel te verstaan. Knap van hen om die afstand in hun uppie (in colonne?) af te leggen. Ze kwamen allemaat tegelijk binnen. Maar gisteren kwamen de partners m/v zich bij hun aansluiten. Die moeten denk ik nog werken en zijn per vliegtuig nagekomen. Faro is niet zo ver hier vandaan.  De Nl kolonie is dus niet de enige meer. Gisteren was het nationale Nl dag, vlaggen uit: hier bennen wij! De GB ers kruipen ook bij elkaar. We staan nu tussen een F en een B kenteken. De belg is voorlopig nog alleen. Over 14 dagen komt zijn vrouw en dan gaan ze samen nog rondreizen. 3 weken! Zo lang hebben we over Frankrijk gedaan.  Onderweg hebben we ook mensen gesproken die huis en haard hebben verkocht/overgedragen en ronddolen! We moeten er niet aan denken om zo te leven. In het voorjaar gaan ze voor een maandje terug. Apk of TUV moet gebeuren toch voor de verzekering. Vooral de grote bakken moeten ieder jaar voor de keuring komen in Duitsland. Wij om de twee jaar.

Maar goed. Op de eerste tocht door Sives kwamen we een

paar leuke dingen tegen. Twee rondlopende straatmuzikanten die ontzettend enthousiast speelden. Don't worry enz. Maar vals! Bovendien sloeg de drummer niet op de maat. Ik heb een foto gemaakt. Maar die is onduidelijk. De twee muzikanten lopen achter elkaar. De achterste mepte op een drum de voorste zong en speelde harmonica en nog meer instrumenten. Vroeger deed Tobi Rix ook zoiets. Speciaal voor Ralph: Let op het merk van de trekker van de kastanje verkoper. Stinken als dat ding gestart wordt!

1. Wanda:
    1 november 2017
    Geniet nog maar van de heerlijke temperaturen. Gisterenavond stond ik met Anaï bij Flyball en was het 10 graden. Dus winterjassen tijd is aangebroken.
    Ook valt het niet mee om in het donker 's avonds na je werk weer naar huis te fietsen met miezer regen op de koop toe. xxx Wanda