Silves

31 oktober 2017 - Sérignan Plage, Frankrijk

Twee jaar geleden zijn we ook in Silves geweest. We hebben daar bezienswaardigheden bekeken o.a. de Lidle en Continente.  Maar thuis gekomen hebben we ons meer verdiept in de geschiedenis van Portugal i.h.a. en Silves in het byzonder. We kwamen een heleboel details tegen die we niet kenden. En aangesien Silves op de route West naar Oost ligt zijn we er weer naar toe gegaan. Het is maar een omweg van 16 km. Dus vandaar dit bezoek.

De vorige keer stonden we op een betaalde camperplaats en waren ze een tweede aan het aanleggen. De nieuwste staat in een groot park met heel veel sportaccomodatie. Hoewel er veel jeugd aanwezig is storen ze ons niet.  Alleen horen we af en toe het geklak van skateboarders. Maar dat kennen we. Maar geen

geschreeuw o.i.d. Zaterdags hoor je wel het geraas van raceauto's die afstand

bediend worden door de vaders de kroost staat er omheen! Ondanks dat deze plaats midden in de stad staat hoor je de auto's en bussen niet rijden. Wel de sirene van de ambulance en brandweer. Hun garage staat aan het andere eind van het park. Verder heeft deze cp vrije wifi met een heel sterk signaal en voor 2.50 heb je electro. De plaats kost dus nog geen tientje per dag. Die kar kan bruintje nog wel trekken . De vorige keer stonden we op een andere betaal cp. Die staat pal langs de weg met voortrazend verkeer. En staat naast een remise van de gemeentelijke ophaaldienst . Dus de geur en de vliegen krijg je er ook nog bij. Het leuke van die cp is: Er vliegen veel ooievaars rond en er zijn veel nesten op telefoonpalen en zo. Zelfs in de hoge gsm communicatie antennes zoeken ze een plek. Grappig. Op deze cp zie je ze niet vliegen.

Beide camperplaatsen worden aangedaan door overnachters, kortbezoekers en overwinteraars. We hebben in deze 10 dagen een goede indruk gekregen van het overwinteren. Het is niets voor ons. Te statisch. Te veel geklets met elkaar over elkaar. Er zijn mensen die tot maart hier amechtig in een campingstoel Weekend of Prive lezen en hun hond aaien Zien jullie ons dat doen? Kaatje zou er gek van worden. Deze stop van een dikke week is leuk maar moet niet langer duren. Daarom gaan we morgen weg. Vandaag is het trouwens de eerste dag sinds weken, dat het een beetje grijs is de lucht. Maar de temperatuur is binnen 26 graden en buiten ook . In de zon zelfs warmer. Kaatje heeft zich al 4 keer omgekleed, korte broek, lange broek etc. De volhouder. Deze cp stroomt langzaam vol. Alle Nllers zijn hun wagen aan het schoonmaken. Dat doen ze iedere dag! Wat anders te doen? Verveling bestrijden. Er heeft zich echt een sociologisch proces afgespeeld. Iedere nationaliteit zoekt dezelfde identiteit op. Om dit kenbaar te maken : Vlaggetje uitsteken. Dat doen ze thuis met koningsdag niet eens. Je zult toch een duitser als buur hebben. Men keek zeer verbaasd toen ze in de gaten kregen, dat we hun nederlands ook goed verstonden en spraken ...Me

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Casper:
    1 november 2017
    Haha weer een mooi stukje. U moet voor de grap een Nederlandse vlag buiten hangen dan snappen ze er ook niks van. Of wat ik dan zal doen als ik al die vlaggen zie hangen: mijn boxershort in de mast hijsen