Portugal in de mistis nog steeds noordelojk dus fris

4 oktober 2017 - Costa de Lavos, Portugal

Ja jullie lezen het goed. Ook hier is er dikke mist. Toen we hier in Costa de Lagos aankwamen was het stralend weer. Hier is een camperplaats met alles erop en eraan. Wc , douche, loosplaatsen, vers water en afgebakende plaatsen. Er stonden al een vijftigtal wagens. Velen bevolkt met semi permanente overwinteraars. Wat wil je ook. Het strand pal voor je neus met genoeg ruimte en privacy. Daar hebben ze zelf voor gezorgd in de loop van hun verblijff. Veel nederlanders, fransen een enkele portugees en brit. Verdwaalde duitsers. De leeftijdopbouw is gemengd. De jongeren hebben busjes en zijn weer snel vertrokken naar de surfplekken. De "overwinteraars" liggen met hun buik zo dicht mogelijk naar de zon (i.v.m. corpulentie) achter een windscherm op het strand een carcinoom te kweken. We deden het zachtjes aan. Eerst de boel verkennen. Het strand is heel breed en de duinen zijn hoog. Maar toch hebben we er gewandeld. De wind is nog steeds noordelijk dus fris. Een fleece vest hebben we dus wel nodig. Ook al schijnt de zon. Gisteren en vandaag was en is er mist. Dit maakt het verblijf een beetje onaangenaam. Maar het is niet koud. Ik denk een 20 gr. Omdat ons drinkwayer bijna op was,flessen, hebben we de scooter eraf gehaald en zijn we naar een Intermarche supermarkt gereden in een plaatsje hier niet ver vandaan. Maar we reden verkeerd en zijn teruggegaan. Gisteren hebben we net genoeg water voor twee glazen thee. Dus hebben we de Hymer gestart en zij weer op pad gegaan. Dan kunnen we ook gpl tanken. Alle boodschappen hebben we dan maar tegelijk gedaan. Weet je wat zo vreemd is De supermarkt ligt in een plaatsje 3 of 4 km landinwaarts. En Daar is het 30 graden! De oceaanwind maakt het hier aan het strand koud en mistig. Voorlopig blijft het zo. Zaterdag en zondag wordt het weer zomer. Maar daar wachten we niet op. De scooter zit er weer ingepakt op. Morgen gaan we verder naar Nazare. Onderweg gpl tanken. En dan zien we wel weer. Nu zitten we in een heel

klein cafe met wifi aan de wijn. Tegenover ons is de jeugd aan het skateboarden. Net als R en C K B en D. Sem keek er naar.