Voorrang op rotonde. Wie?In Villa van de Bisschop

19 oktober 2017 - Sagres, Vila do Bispo, Portugal

Ik ben verbaasd over een voorval die ik net vanuit een echte leren stoel zag. Het speelde zich af op een rotonde in , ja al weer. Sagres. Een auto en een skateborder dus ook een vierwieler wilden de totonde oprijden. De laatste is een fractie eetder. maar belandde ook bijna eerder in het ziekenhuis. Hij werd bijna gepikt door de auto . Uit de discussie die ze voerden kon ik opmaken, dat het britten waren. Want de f...k woorden waren niet van de lucht. Gelukkig kwam er geen ambulance of zo aan te pas.

Toen we Porto Covo verlieten ontdekten we, dat de blower het niet deed. Knap vervelend als het buiten 30 graden is. Dus met open zijraam rijden is de manier om het dragelijk te hebben. Maar als je stil staat wordt het een ander verhaal. Want als de blower het niet doet dan werkt de klimaatregeling ook niet. Zo grijpt het een in het ander. Bij een stop bij de Aldi gekeken waar het aan ligt. Zekering doorgesmolten, dus te warm geworden. Een vervanger is niet te krijgen. Bij de Aldi niet en andere bedrijfjes ook niet. Dus zijn we verder gereden. Eerst naar Carrapanteira - geen garnalenlunch! -. Om deze teleurstellingen te verwerken besloten we om toch niet veeder te rijden. Het strand van Carradinges kennen we ook. Dit is een populair strand bij plankgolfsurfers uit vele landen. Die staan hier in allerlei vreemdsoortige dozen op 4 wielen. Doet ons denken aan een hippiestrand. Wij waren de enige camperaars die er gewassen uitzagen, geen hond(en) bij zich hebben en niet  in de bosjes plassen. Ik vergistte me een paar keer . Ik dacht dat er een langharig blond meisje in een VW busje aan kwam scheuren. De bestuurder bleek een baard te hebben.....De broeken, die ze asn hebben! Het kruis is ter hoogte van de knieen. Bij een van deze "wereldreizende" meisjes heeft Kaatje toch iets gekocht. Veel te veel betaald natuurlijk. Ja, haar reis moet toch gesponsord worden nietwaar. Want haar vriend uit Ghana heeft ook nog niet veel opgehaald met zijn reggea guitaarmuziek. Zo wordt het toch een dure trip voor ons. Gekkigheid hoor. Als je voor deze route kiest kom je onherroepelijk in Villa de Bispo. Tussen twee haakjes, Jeannie en Maarten: Hier waren Linda en Tom op hun huwelijksreis. Het plaatsje heeft nog een echte dorpswasplaats waar we onze watervoorraad altijd aanvullen. Zodoende is dit een vaste pleisterplaats voor vele nomaden uit het koude noorden. (Er zijn heel vele campertrekkers onder weg deze trip denken we. Maar dat komt omdat we een maand vroeger hier zijn. Dat zal druk worden op de winteroverblijf campings. ) En in Villa de Bispo is een  echte Bosch garage die de airco kan maken. Maar morgen(vrijdag) pas. Dus moeten we twee nachten hier staan in Sagres. Dit is geen ramp We staan met ca. 20 anderen lekker vrij te staan. Gisterenavond heeft het wel gewaaid en geregend. Maar nu is het weer prima. Wel een beetje bewolkt.