Even uitpuffen bij de Mac

25 september 2017 - Ondres, Frankrijk

Vanmorgen regende het! Voor het eerst echte tik, tik regen die hoorbaar is op het dak. Ik werd er wakker van. Dit geluid zijn we al bijna vergeten. Eerst dacht ik, dat het vogels op het dak waren. Niet dus. De weersverwachting gaf het al aan. De buienradar verantwoordelijke bijrijdster gaf gisteren onder een cappucino al aan. Morgen een dip en daarna wordt het beter. Dus toen we vanmorgen klaar waren met onze laatste eetwaar aan boord, dachten we: Kom laten we gezellig inkopen doen. Het brood is op, fruit ook en de koee blloe (madeleintjes) zijn te tellen op de vingers van 1 hand.

In Ondres is een supermarktje. Maar het assortiment is niet groot genoeg. Eigenlijk wilde de tippelaarster die 6 km te voet afleggen als het niet meer regent. Maar Kaatje maakte een inventaris wat me moeten kopen. Dus besloten we alvast te fourageren/in te slaan voor de trip naar Espagne. Maar eerst moet de vuilwatertank leeggegooid worden en het water bijgevuld.Vele campers reden trouwens weg. De electro saboteurs zijn gisteren al weg gegaan. Alles in wanorde acterlatend. Gelukkig heb ik met mijn franse buurman een regeling getroffen. Hij stond direct "aan de paal" en ik lifte bij hem mee en bij ons was een D'er uit Munich ingeplugd. hij vertrok vandaag vroeg. Na hem en zijn epouse bonne rpute et santee en au revoir gewinke winwinke gedaan te hebben plugde ik me in de paal in. Velen hebben belangstelling voor onze plaats. Maar met een paar dingen zoals jerrycan, electrokabel markeerden we onze plaats . Honden hebben een andere methode maar wij zijn netjes .... Ik ben benieuwd wat we aantreffen als we terug komen. We zijnca. 4 uur weggeweest. Inclusief Mac bezoek met jus en fr...! Kaatje muffin rn superhete koffie.

In de Carrefoure - zo'n grote heb ik nog niet gezien. Oppervlakte gelijk aan totale Ikea plus parkeerplaatsen. En dan komt er nog de parkeerplaatsen bij. Aan beide kanten van het bebouw staat een P plaats. We verdwaalden, we moesten namelijk aan de achterkant zijn, dichtbij de Mac. En op de Plaats die we gekozen hebben is geen Mac te zien en de camper is in das blaue hinein verschwunden. Rare gewaarwording.

Maar de goede plek hebben terug gevonden. Klik klik hebben we gehad. De duitse verkiezingen hebben we uitgebreid gevolgd gisterenavond en bovendien diverse fouten in mijn favoriete spel Woordzoeker opgespoord en verholpen. Zo verdoe je de tijd nog nuttig , bah sjouwen met plaspot ook. Het is dagelijkse routine geworden.

Ik wil niet uitgebreid over het weer hebben. Want nu is het weer stralend. En jullie zijn misschien van de mist af. Nee ik vergis me . Achter ons komt een donker grijze wolkenband.

Zou dit Maria en Lee zijn?

1. Casper:
    26 september 2017
    Hee Opa en Oma,

Ik volg alle verhalen van jullie. Alleen vraag ik mij af hoe lang opa er over doet ze te schrijven. Schrijft u ze in etappes? Of in een keer?

Xxx