Porto Covo

12 oktober 2017 - Porto Covo, Portugal

Hallo allemaal!

Als jullie dit lezen dan beseffen we, dat het hier in de schaduw 28 graden is. We zitten op een terras met brood, kedjoe (kaas) en olijven. Als drankje versgeperste  sinaasappel en voor Kaatje en vinho blanco. De kleur ervan is die van leidingwater van een vervuild watersysteem in Nl. Maar het is lekker fris zegt K.

Met een paar wifi loze stops zijn we het binnenland uitgevlucht. Het was daar te warm. We stonden voor de keuze om vanuit Fatima direct naar de Algarve te gaan , dus pal zuidwaarts. Dan hebben we nog de keuze uit een tolweg en een nationale weg. We zouden dan weer in de buurt van Ponte de Sor komen. Dit is de plaats waar de vliegschool G Air ligt. Er waren verschillende redenen om deze route niet te kiezen: a) de hitte in het binnenland meer dan 35 graden b) de droogte c) de daar woedende

bosbranden d) het is een bekende route door de kurkeiken gebieden , wat op zichzelf heel mooi is met het vevijn in de staart: Je komt op het laatste eind van ca 50 km heel veel haarspelden tegen. Op de topvermoeidheid en dat geeft spanning en dat willen we niet he Bram. We zijn immers "anders aan het leven". En dat proberen we vol te houden. Met een sapje en een kaasje.

De andere route noemen de Westroute. Op de breedte van Lissabon slaan we af naar Sines. Dit is een Rotterdamsachtige plaats. Veel raffinaderijen en industrie. Maar die laten we snel achter. Vlak voor het gerlaten van de hoofdweg kwamen we een grote intermarche tegen. Dus slaan we de etensvoorraad in. Oom lactosevrije melk. En ....Rose! Bovendien kun je daar goedkoop tanken en de camper lozen en vullen.  Een paar kilometer verder beginnen de mooie baaien met bijbehorende parkeerplaatsen.

Het was op  een zondag, dat we er langs kwamen. Dus was het druk met dagjesmensen die om 17.00 allemaal naar huis gaan De campers blijven staan. Op een geasfalteerde parkeerplaats met barretje en restaurantje staan 10 campers. De kustweg volgend kom je langs tal van baaien en parkeerplaatsen. Hier mag je overal gratis staan. De camperaars komen uit verschillende landen en de leeftijden zijn verschillend. Planzeilers met en zonder gewenste paskruipende kroost die op blote voeten rondscharrelen reizend in Volkswagenbusjes tot mensen in een twee ton kostende Campertoristenbus die de bocht soms niet kan nemen. En dan hebben we toch wel leedvermaak. En dan mensen zoals wij met een 6 meter ding. Die moeite hebben om hem recht te zetten. De twee tons dingen drukken op een knop en dat ding staat automatisch recht. En wij moeten ons vasthouden om niet uit bed te glijden omdat de camper niet helemaal horizontaal staat. Maar ieder het zijne. Dit is een mooie tijd om deze trip te maken. Beter dan een maand later. zoals gezegd zitten we in een mooi vissersplaatje  Porto Covo. We blijven hier nog een paar dagen. tot een volgende keer maar weer pm oo

1. Casper:
    12 oktober 2017
    Zo te lezen vliegen de rosétjes er doorheen. Kijk maar uit anders krijgen jullie net zon buikje zoals Bram binnenkort gaat krijgen haha
  2. A.apon:
    13 oktober 2017
    Bedankt voor jouw reactie, Casper. Ik ga body builden met een gevulde porta potti. Dan vangen we weer snel productie op en sjouw ik er weer mee rond. Lopend. Nu moet ik om te beginnen weer 50 treden omhoog klauteren om bij de camper te komen. Jammer, dat we boven geen wifi hebben. Anders laat ik het je wel weten als we over een uurtje boven zijn.