Portmao en Silves

26 oktober 2017 - Silves, Portugal

Hier zijn we weer. We zitten in de schaduw van onze wagen en zijn net terug van een bezoek aan Continente. Deze plek heeft niets te maken met zorgartikel die veel gebruikt wordt in de bejaardenwereld. Nu we zijn er ook in beland hoor. Continente is een soort supermarkt. Net als onze hofleverancier in het Karregat. We zijn weer terug in het bejaardencomplrx voor actievelingen. Sommigen zijn actief.en sjouwen de heuvel op om aan de bezichting van het stadje te beginnen. Hoewel ik heb met ca 15 kg inkopen in een tas terug gezeuld. Zonder te schelden We liepen terug voordat de temperatuur te hoog oploopt. 30 graden, strak blauwe lucht. Gelukkig waait het een beetje. We wachten de koelte af voordat we het stadje ingaan tippelen.

Maar goed. De rit naar Portimao verliep goed. In de stad most ik weer wennen aan het stadse verkeer. Rotonde rijden en de Garmin die niet precies de weg wist. Tot overmaat van ramp was de camperplaats die we via het boek va n Ralph wilden bezoeken. Portimao valt heel erg tegen. Er is niets portugees meer aan. De zeekant heeft ter  breedte van ca 500 m. niets anders dan hoge appartementen . Sommige hebben 20 etages. Als je er door rijdt denk je dat je in een Bijlmer of zelfs Singapore omgeving rijdt. En er worden nog meer appartementen gebouwd. Het lieflijke Portimao is niet meer. Ook niet de CP die we zochten. de project ontwikkelaar gaat hier bouwen. Op zoek naar een overnachtingsplaats kwamen  we langs een autoparkeerplaats waar al een paar campers stonden. We sloten ons daar bij aan voor een nacht. De volgende dag zijn we op zoek gegaan naar de portugeze Praxis. Daar wilde ik spanbanden kopen die ik met een hand kan bevestigen.. Per toeval hebben we de zaak gevonden en heb ik er 4 gekocht. Daarna hebben we deze verschrikkelijke  stad zo snel mogelijk verlaten. Naar Silves ca 10 km verderop. Ja, we leggen afstanden af! We staan nu op een Cp die twee jaar open is. Wel niet kostenloos. 6 euro  per nacht. Met wifi en alle andere faciliteiten. Gisteren hoorde ik wel iemand onder de douche gillen. Kaatje dacht dat de de douche warm was om haar haar te wassen. Dus niet. Volgende keer neem ik mijn solar bag mee.  Het loopt vandaag wel vol met Nllers. We hebben aan een van hen verklapt dat we heel goed nederlands verstaan voordat ze dingen gaan zeggen over duitsers. Ja ja dat Anne Frank gevoel is er nog steeds. Zielig! Nu komt een hele kolonie zweedse dames die apart in een camper rijden binnen. Solorijders. Knap om dat te doen. Het wordt dus druk. We denken hier nog een paar dagen te blojvMorgen gaan we het stadje bekijken .oo

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl