De laatste middag?

23 oktober 2016 - Évoramonte, Portugal

 Of dit de laatste middag hier n Evoramonte is kun je ooit van ons zeggen.

We hebben de weersverwachting van dezestreek bekeken en he weerbericht van gisterenavond op RTL4. Er wordt geen stralend en wolkenloze dagen verwacht. Bewolking met twee of drie streepjes regen. Het onheilspellend bericht van Rtl

4 dat het hier zou gaan gieten is gedeeltelijk waar. Gisteren wilde mam buiten zitten (als de zon schijnt tenminste).De stoelen uit de bak plus tafeltje plus borrelnootjes plus  koffie. Toen alles geïnstalleerd was schoof de zon achter een wolk en dan komt de vraag: Gaat het nu regenen ? Ja of nee? Het begon me toch te gieten! Gelukkig wordt het vriendelijk aangekondigd met hier en daar een drup. Dus de stoelen gingen weer de bak in. En we gaan binnen lezen. Het druppelen ging over op een buiTJE. Je hoorde de druppels op het dak tikken.Dit duurde 15 minuten en toen brak de zon weer door. Echt een warme zon. Doorzettende mam aarzelde geen moment en klom weer in de bak om de stoelen weer buiten te zetten. Maar weer werd ze estoord door ..... Regendruppels. Erg he? Dit proces heeft zich 4 of5 keer herhaald. Op het laatst wordt het toch wel fris om buiten te zitten. De stoelen bleven in de bak. We hebben maar twee kaaspizza's besteld voor 19.00. In afwachting van DE wedstrijd PSV-Sparta. Ik kan het wedstrijdverloop wel via het Algemeen Dagblad minuut voor minuut volgen maar dat heb ik niet gedaan. Vol spanning hebben we een gedeelte van de pizza opgegeten. En ondertussen Len en medekijker(s) sterkte toegewenst met het prijsschieten .....na 45 min nog steeds zero-zero begrepen we uit de sms van Len. Dus die de Jong is niet Jong meer na 1 seizoen en de rest is ook rijp voor een therapie ...Waar ik me aan stoor is aan het ongeschoren hoofd van Pinokkio. Als de trainer van PSV in beeld gebracht wordt . Dit zagen we op de nabeschouwing van Jan de Hakkelaar die alles van auto cue afleest zegt men. De laatste minuten waren wel spannend hoor. En toch nog 1-0 . Drie pinten erbij . Mam is blij. Als compensatie maar naar Private Ryan gekeken. Doet ons denken aan onze Normandië trip. Alweer 5 jaar geleden 

Zoals jullie weten zijn we van Evoramonte naar Tramaga gereden. Zie foto. Afstand ca. 100 km. De weg was goed en er was weinig verkeer. Ook geen vrachtauto's. Dus kan ik toeristisch rijden. Mijn tempo. Iedereen die me wil inhalen ..... Ik ga wel aan de kant op de twee baans weg. Er waren niet veel inhalers. We kwamen langs een stuwmeer. Ter hoogte van het rode getal 42 staat een uitgebrande camping. Alles is verschroeid ook de omgeving. Triest gezicht. We hebben geen foto's gemaakt. Op de terugweg heb ik nog een stunt uitgehaald. In het plaatsje Arraiolos reed ik het plaatsje binnen. .Smalle straten. Links en rechts 50 cm vrij en haakse bochten. De lokale bevolking keek verwonderd wat die Duitser doet

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s