Marktuitje

1 oktober 2016 - Montalivet les Bains, Frankrijk

Wateroverlast hebben we ook al gehad. Maar het is nog niet opgelost. Voorlopig gebruiken we de kranen niet. Want anders komt er te veel druk in de leiding en gaat het "ergens" weer lekken en moet ik weer dweilen. Wateroverlast van een andere orde was de regen tik tik op het dak. Gelukkig staan we op een voor ons bekende "hoge" plek. We staan rondom droog. Trouwens bijna alle Campers staan droog. Alleen diegenen die lager staan moeten door een plasje rijden. Wij niet. Vanmorgen zijn we naar de zaterdagmarkt gegaan. Maar hebben eerst een 10 liter jerrycan gekocht. Wateroverlast 1 weet je wel. Dus staan we hier met een jerrycan op het aanrecht water te tappen. Net als vroeger. We vinden dat leuk. Het moet niet altijd zo soepeltjes all inclusive op rolletjes voorspelbaar verlopen. Bovendien: normaal moet je hier 7 euro per 24 uur betalen. Maar het is buiten het seizoen. We hebben nog geen inner gezien. We gaan hem ook niet uit de weg. Er zijn van die randfiguren die weten wanneer er iemand komt en gaan van te voren weg en komen later weer terug. 7 euro uitgespaard. Maar zoals ik al zei, tout gratuite. Prachtig is dit Frankrijk. Hier doen ze niet zo formeel en kassierietje spelen doen ze. Hier helemaal niet.

Ons mam heeft op de marche weer iets gescoord. Een mooi jack/ vest. Cognac kleurig. Voor mij heeft ze een warme vest/trui, jammer met Adidas erop. Heel kleine letters hoor. Dus ik loop niet zo in een Helmonds smokingachtig iets rond. Warm is het wel. Zullen we misschien nodig hebben.  Het weer is vandaag al aan het beteren na de regen van gisterenavond. Blauwe luchten a la Nieuw Zeeland. 25 graden en geen wind.

Hier komen ook heel veel golfsurfers, geen kiters en zeilers. Wel veel wandelaars. Velen met een vierpoot. Ik zag een hazewind zijn baas voorttrekken. Mooi loopt die hond. Annai en Floris: Hup,hup doe je best. En de eerste moet niet te ver weglopen. Als jullie dit lezen is de show al achter de rug. Hoe is het gegaan? We zagen op tv dat het weer naar ca 16 a 17 graden gaat. Herfst. Hier is het nog steeds aangenaam, vooral zonder wind. Korte broek en t-shirt. Dus we blijven nog hier. Na het weekend zien we wel weer verder. Ik moet op zoek naar een atelier service de caravans et de camping car. Eerst googelen maar. Ik weet er eentje bij Roermond, maar dat vind onze reisleidster geen goed idee. Het argument, dat je ook lekker op je eigen plee kunt zitten, werd niet aangenomen. Dus hier in de buurt neuzen. Trouwens ik heb een WC publique ontdekt! Schoon ! Geen gat in de grond maar zitten! Luxe....