Even afwachten

1 november 2016 - Vila do Bispo, Portugal

Waarop? Bij Naomi is er al een baby geboren. Daar wachten we dus niet meer op. We wachten niet op de herfst. Hoewel de temperaturen en het weer dit wel laat zien. Het waait hard. Uit de wind is het niet koud. Je kunt nog steeds in korte broek lopen, maar zodra je in de wind komt dus bijvoorbeeld om de camper heen dan voelt toch wel frisser aan. We hebben nog steeds geen tv ontvangst. Ik denk, dat ik de kop ga verdraaien. Als ik er bij kan. In neergeklapte toestand moet het kunnen. We zitten nu na een heel lange rit van wel 30 km in een dal van een riviermonding Boca do Rio. Hier waren we het vorig jaar ook. Toen was het warmer. Konden we op het strand zonnen. Nu kan het niet. Je waait het vel tot kreukels kippenvel. Maar het was heel erg rustig. Alleen de wind maakt een geluid en dan komt er de branding dreun er ook nog bij. Mam bleef nu goed doorpitten. Ik werd wakker voor de sanistop. En dan moet je wankelend je best doen om niet te morsen. B.w.v.s. - bij wijze van spreken - dan. Anders Beau zegt mam. Nu zitten weweer in een Intermarche plus wifi koffie te drinken. Mam onderzoekt alternatieve bestemmingen. Tot en met Almería is het weer zozo. Faro krijgt zaterdag een cijfer 3. Zo veel regen. Dan is het hier nog niet zo slecht. Het blijft kwakkelen zegt onze weermadam. Daarom is het zo moeilijk om een beslissing te nemen........ Een optie is ook richting noorden. Maar daar wil de reisleidster voorlopig nog niet aan denken. Ik ook niet. Ik denk dat het toch Faro wordt.  Zegt mam. Ik hoop dat het daar minder waait. Op de CP in Faro heb je water, wc, wifi. En je staat op asfalt. Ook is er een restaurantje. Stelt niet veel voor maar toch. Tussen twee (): mam heeft haar garnaaltjes gegeten en ik heb ook een paar gehad. Gisteren in Villa do Bispo. Toen was het warm in de zon. We hebben water gehaald bij een publieke wasplaats. Primitief, maar leuk. Hebben ze thuis alles ........ Gaan ze primitief doen!  Wat een luxe! O ja, In Eindhoven kun je ook buiten zwemmen. Bij het Evoluon geloof ik. Mam gaat me straks helpen met de schotel Skew afstellen. Ik heb een trap gekocht! Een huishoudtrap. Nu heb ik er twee. Hij past precies in de bak. Anders bind ik hem tegen de eigen trap. Ik hou jullie op de hoogte. We bibberen: PSV - Bierdrinkers uit Duitsland. Sms de uitslag maar.