Weer terug

7 oktober 2016 - Montalivet les Bains, Frankrijk

Maar dan weer in Montalivet les bains. Eergisteren zijn we op weg gegaan naar het zuiden. Het was jammer want het was echt warm in M. Maar we wilden de pomp laten maken. De reparatie kan gedaan worden in een plaats waar we toch langs moeten rijden als we naar het zuiden rijden. Dit betekent, dat we dit schiereiland dwars moeten oversteken. Het plaatsje heet de Medoc. Noord west van de grote stad Bordeaux. We konden pas vrijdag vandaag dus geholpen worden. Om toeristische redenen zijn we daar in de buurt wezen rondrijden. Mooi... Heel veel wijn chateaus. Men is bezig met oogsten. Leuk om dat te zien. Dankzij Lieke Garmin - echte camperboek van Ralph- hebben we in een klein wijnplaatsje een CP gevonden, gratis voor nop. Wat wil je nog meer. Van de CP naar de garage was het ca 7 km rijden. We moesten er om 11 uur zijn. We waren er om 10.30 uur dus ruim op tijd. De monteur frunnikte een paar keer aan de kranen en liet het een tijdje lopen! Het bleek, dat de leiding naar het toilet verstopt was. Kalkafzetting waardoor de watervoorziening niet optimaal is. In ieder geval het lekt niet meer als we de kranen open draaien. Ik moet zo dadelijk nog controleren of er weer water in de casettebakje lligt. Als dat overmatig is dan hebben we het probleem weer. In de loop van gisterenmiddag een sms gekregen van Marij en Wil van Dijk. Ze trekken door Frankrijk en zijn ook op Montalivet neergestreken. Het leek ons leuk om hen hier op te zoeken in plaats van in Best. Daarom hebben we de Medoc - zo heet het hier - dwars doorgereden. Prachtig langs alle wijnchateaux. We zijn echt blij dat we dit hebben gedaan. Als je langs de westkant rijdt zie je geen wijngaarden. De oostzijde wel. Hier zie je veel pijnboombossen en varens. Je kunt zeggen een heel grote Veluwe met veel meren. En heel veel Campers. Wanneer we echt bonjour zeggen weten we nog niet. Het weer is hier ook aan het omslaan. Bewolkt, 17 a 18 gr. Vanmorgen starten we met 12 gr in de camper maar toen we de verduistering openden, verwarmde de zon het snel op tot 20 gr. Maar fris is het wel. Onder het typen hebben we stokbrood, knapperig gegeten. Morgen zaterdag marktdag. Ik verheug me al op het snuffelgezicht van mam. Misschien kopen we wel gebraden kip. Hoewel het is hier duur. 7 euro wel voor een grote. Hebben we 2 dagen van gegeten. Gisteren paella aangevuld met restant lontong en broccoli. Potverdorie, ik moet weer plassen! Mam zet er een paar foto's bij. Daar is ze erg handig in.