Santa Luzia

7 november 2017 - Santa Luzia, Portugal

Dit is een van onze favoriete plaatsen in Portugal. In 2003 kwamen we hier met Vito. In totaal zijn we vier keer hier geweest. Steeds op dezelfde plek. We zijn bang dat het binnen afzienbare tijd een gepasseerd station is. In de laatste twee jaar heeft men heel veel renovaties aangebracht. Vele oorspronkelijke huizen zijn opgeknapt met behoud van eigen identiteit. Het ziet er fris en fleurig uit. In andere steden hrbben ze ook "moderniteit" aangebouwd. Maar daar lijkt het op steden als Marbella en zo. Heel veel engelsen en nederlanders hebben hier hun spaarcenten naar toe gebracht i.p.v. naar de Rabo of Abn. Gelijk hebben ze. In de Algarve geven ze zelfs een engelse krant uit. Algarve news. Bevat heel veel lokaal nieuws die belangrijk is voor de a.s brexitters. Zoals "Wat te doen met jullie geld? We helpen graag. Bla,bla. En dan de real estate advertenties. Voor ca. drie ton heb je al iets behoorlijks om te kunnen verhuren . Maar goed. De laatste wijn hebben we op het terrasje gedronken. Ik ook. Dus Kaatje moet me de weg naar de CP wijzen. Na veel oefenen kan ik er nog steeds niet tegen. Tijdens de "dronk" schenk ik steeds wijn uit mijn glas in Kaatjes glas. En die raakt evengoed leeg. Geen probleem.

Maar we hebben besloten om morgen verder te gaan naar een plaatsje dicht bij de spaanse grens. Castro Marim. De tweede zaterdag van de maand is daar zigeuner markt.. Kopen we lekkere kaas. Bovendien verkopen ze daar vogels ....! Misschien, misschien komen we met een fladderaar thuis........Maar eigenlijk ....

Ik ga besluiten . Het wordt nog een mooie week! Dus .....Mijn medicijnen rijken nog voor tien dagen .......We gaan dus nog niet naar het noorden. Daar s het overdag 10 graden en bij ons in de camper is het 'snachts 16 graden en na zons opgang is het binnen een uur 23 graden. Soms moeten we extra verduistering aanbrengen. De hitte stroomt je te gemoet.

Tot de volgende wifi punt in Castro Marim net voor  de grens met Spanje.