Sagres in de wind

29 oktober 2016 - Sagres, Portugal

Mensen, we hebben onze kleren nog aan maar het scheelde een een windkrachtje meer of het is anders verlopen. Gisteren zijn we naar Sagres gereden. Deze streek kennen we nog van het vorige jaar.  Op weg hier naar toe merkte ik al aan de Hymer, dat ie het zwaar heeft. Felle tegenwind. Maar goed we hebben het gehaald. Het allereerste wat we deden was "doe de was dender uit". Er is hier een warenhuis waar je voor een paar euro 8 kg was kan doen en daarna in de droogtrommel kan doen. De instellingen van de was en de droger moet je invoeren. En de elektronica doet de rest. Ondertussen kun je koffie drinken of boodschappen doen. Dat hebben we ook gedaan. Slapen doen we weer onder de sterren op een groot parkeerplaats met nog een aantal Campers met wandelende trapezia met lubberjurken en rastapeople met ongewassen uiterlijk. Wel abenteuerlich wa? Maar de wind waait pal uit het zuiden. Dus de neus in de wind en de achterkant omlaag voor de waterafvoer. Boehoehoehoe, ging het de gehele nacht. Mam sliep boven en had het zwaar te verduren. Ze kreeg ook nog het gepiep en gekraak van de schotel om de oren. Haar haar ging ervan overeind staan. Ikke niet. Ik sliep lekker languit op de achterbank. Toen we vanmorgen wakker werden was het 26 graden in de camper. Buiten voelde het kouder aan. Verder een strak blauwe hemel. Toch is het niet je dat. De Oyster laat het afweten. Omdat we erg zuidelijk zitten moet de zg.Skew van de kop versteld worden denk ik. Daarvoor moet je op het dak klimmen. En dat durf ik niet en mag ik niet van de reisleider. Is ook gevaarlijk. Je waait er zo van af. Als ik nu een ladder had .... De kop moet een twintigtal graden verdraaid worden. Dat is alles denk ik. Omdat er hier grote werkeloosheid heerst zie ik ook geen witte busjes met ladders erop rondrijden. Anders kunnen ze wat bij verdienen. Misschien dat ik naar een wijk toe rij waar ze gaan bouwen. Maar voorlopig zit mam aan de capudinges en ik aan de versgeperste sinas. Bob en Lenny bedankt voor jullie reacties t.a.v. Beenderen, soep, room en rosé. Mam is er al overheen (geen rosé) meer drinken. Ze begint er weer aan en om haar niet alleen ziek te laten worden doe ik ook mee. Ik begin het lekker te vinden.....Het is net als XTC. Eerst vies vinden en dan kost het geld .....In het cafeetje waar we zitten hebben ze wifi. Dus ga ik op zoek naar een satellietzaak hier in de buurt. Anders doe ik het zelf als mam het niet ziet....De gladiatoren in Rome riepen: Zij die gaan sterven groeten U! Een spreuk op een steen in de beenderen kerk in Evora luidt: Onze beenderen liggen hier al lang wij wachten op die van U! Dit gezegd hebbende: groetjes en prettig weekend!