Lagos 7 heuvels toc

22 oktober 2017 - Lagos, Portugal

Afgelopen vrijdag zijn we in Villa de Bispo naar de garage gereden om onze airco problemen op te laten oplossen. Inderdaad de smeltveiligheid is door overbelasting - warmteontwikkeling- kaduuk gegaan. Niet door de te veel stroom - kortsluiting- want dan is de zekering alleen defect geraakt. Ik denk, dat er door een slecht contact bij de pootjes van de zekering vonken zijn ontstaan. Door de hitte in noord portugal hebben we de ventilator en ook de airco bijna continu aan gehad. En dan wordt het ook warm tussen de pootjes van de zekering. Eind van het verhaal is de zekeringhouder moet vervangen worden . Maar dat type hebben we niet in casa. Dus moet het besteld worden ..... een zekeringhouder die past! Kunnen we maandag terug komen? Gelukkig willen we hier in de buurt nog een paar dingen doen En de Hymer brengt ons er wel naar toe. Dus we gingen weer. Kaatje wilde Centro Historico van Lagos goed bekijken. En in Lagos weten we een camperplaats op het parkeerterrein van voetbalclub Lagos. Tussen () waarom heeft PSV dit niet en het grote FC Nuenen wel? Alleen heb je ier ook nog waterloos en invoer mogelijkheden en Free Wifi! En natuurlijk kun je hier het inboard wc lozen. Dat is mijn taak. In Sagres hebben we een aantal Spaanse jongens

-twintigers- zien hannesen. Ze hebben een camper gehuurd en kwamen tot de ontdekking dat de wc ook om de zo veel tijd geleegd moet worden. De tijd is afhankelijk van de sterkte van hun blaas, hoeveel ze gedronken hebben en de kwaliteit van hun darmen. Mensen ik zal jullie de details besparen die ik waarnam bij dat sanitaire station! En Kaatje en ik wachten geduldig totdat ze klaar zijn. Ze wisten helemaal niet hoe ze met de faciliteiten om moesten gaan. Het boordwater om te wassen tapten ze af van een -gratis- kraan waarmee je de wc moest spoelen. En om de twee minuten moeten ze de Push knop bedienen en dan kwam er een aantal minuten een dun stroompje water uit en dan stopt het weer. Weer drukken. Terwijl aan de andere van de kant na het inwerpen van een "jeton" a 2 euro je meer dan 100 liter water kunt tappen. Een kwartje de man voor de spanjaarden is blijkbaar te veel. Maar terug naar De Hymer.

We besloten dus naar Lagos te gaan. Vonden een mooie plek naast een rijdend hotel. Echt waar. Er kunnen 10 gasten in. Die worden dan met een busje naar de beste surfplek van de dag gereden. Kosten ca 700.00 euro per week incl. ontbijt en lunch. Dus vrij duur vinden we. Je wordt wel geshutteled van en naar het vliegveld. Maximaal 150 km (Lissabon) anders Faro op 60 km hier vandaan.  Iets voor Casper enzijn kornuiten? Ook kitesurfen kan op het programma gezet worden. Maar dat hotel is wel grappig. Het heeft uitschuifbare kamers en een echte lounge! We zullen foto's opsturen.

Lagos. Scooter eraf gehaald. We zijn benieuwd of hij wil starten. Na enig protest deed ie het! De nieuwsgierige en "ikbenbenieuwdofiehetdoet" of "doet ie het?" blikken van de zich doodvervelende langverblijvers (gratis!) hebben weer iets nieuws beleefd! Maar goed. we zijn goed in Lagos aangekomen eerst een kopje koffie gedronken en de plattegrond bekeken en aangegeven wat we wilden bekijken. Op het plein voor ons stond al een standbeeld van  Henriques de zeevaarder . hij is belangrijk geweest voor de ontdekkingstochten van de Portigezen in 1580 en daarna. Hij maakte de zeekaarten e.d.  Ook was er een overdekte slavenmarkt. We vonden het eng om te zien  op het plafond stonden de plaatsen m.n. in Afrika waar de slaven vandaan kwamen. en weer verscheept werden. . nadat we tapas hadden geluncht zijn we wat kerken gaan bezoeken met veel pracht en praal zelfs met met bladgoud bekleedt. We hebben ook de hoge en brede  stadsmuur gezien. daarvoor moesten we wel de heuvel op, maar daarna de beloning er ook weer af . Na een kopje koffie zijn  weer voldaan teruggereden naar ons huisje. Die er gelukkig nog stond naast het surfhotel reus en  klein duimpje. tot een volgende keer. Allemaal een fijne zondag!,

1. Casper:
    23 oktober 2017
    Haha top hotel op die foto's👌
    Dit zal zeker iets voor mijn kornuiten en mij zijn. Want anders zouden we (zonder de technische garde (Max)) precies zo hannesen als die Spanjaarden.