De laatste stadjes in Portugal

11 november 2016 - Faro, Portugal

We hebben twee nachten op bijna dezelfde plek als vorig jaar gestaan En we vonden het wel goed. Gisteren weer geprobeerd om Astra 3 vinden. Helaas. Het is toch een gemis dat we de commando overdracht in de VS niet kunnen volgen. Ik zie in gedachten al de russische leider met lokvoer op de nr 1 van de vs wachten. Give him rope. Dan kan hij zichzelf ophangen. In de andere hand een geweer of een boek waar uit hij Mr T alle miss verkiezingen voorleest. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat verlopen.

Vandaag zitten we alweer op een terras je in Tavira. Historie junk mam wil een oud ro einde brug zien. Door hier te wandelen hebben we echt een betere indruk gekregen van Travira. Het is een leuke te stad Dan we dachten. Het vorig jaar hebben we hier alleen de kleren laten wassen en de super supermarket bezocht. En nu hebben we het oude gedeelte gekeken. De huizenrij langs de Riviera heeft wel wat grandeur. Hierna gaan we naar Castro Mariem. Ca 30km verder. We weten niet hoe het weer zich zal ontwikkelingen. Je kunt wel merken, dat het 's nachts kouder wordt en dat je goede dekens nodig hebt. Ook de zijwanden van de camper trekken koud op. En moeten we dus isoleren. De rugkussen gebruiken we als matras. Isolatiedekens vormen dan de blauwe lange stoelovertrekken. Fungeren prima. We starten met 15 gr  om 08.00 uur en om 09.00 uur is het 21 gr. in de camper.. Het historische moment deze reis is aan gebroken: tot nu toe waste ik me met koud water. Ook 's morgens. Maar nu is een beetje warm water toch wel fijn. Mam doet het al de hele reis. Ikke niet. En te weten, dat je zu Hause de kraan maar heeft open te draaien ..... Wat doen we hier dan toch! Is dit genieten? have! Op een andere manier. Maar eentje die goed bij ons beiden past. vooral de plasdoos leeg gooien is mijn favoriete bezigheid! Mensen, ik hou er weer mee op en ga de weersverwachting voor Castro Mariem bekijken. Groetjes van mam die Dominicus' Algarve uit haar hoofd levert. Zij is bang, dat ze binnenkort geen leesvoer meer hoeft. Gisteren hebben we het ED van 22 September gelezen. Bedankt Wanda. Er staat een artikel over Raoul van Grunsven in. En ook een beschouwing van Pieter Hendriks , oud connector van Sondervinc en opperhoofd van OMO. De eerste is man Susan en de tweede is de man van een Ikeo genoot van mam. De oude Elseviers zijn ook bijna alle kapot gelezen leuk om de verwachtingen van voor de verkiezingen en na te lezen. Trump president! Wie houdt dat voor mogelijk. Playboy in het witte huis! Straks: Wilders minister president van Islamistan aan de Noordzee. Jongens gegroet en prettig weekend gewenst ook van mam.