Herfst in Portugal

1 oktober 2016 - Montalivet les Bains, Frankrijk

Hier is niets te merken van de herfst. De zon straalt in een wolkenloze hemel. We staan nu op een Camping met Wifi. Dus kunnen we ons blogje weer bijhouden. In zuidwest Frankrijk begon het afgelopen zondag ongezellig te worden door de invasie van de franse hippie Tolkiens. Met hun tientallen honden die vrijdag los liepen. En dan de muziek uit de grote boxen. Wie zijn daar weggaan. En na een andere slaapplek gezocht te hebben- we kennen de omgeving onderhand - zijn we toch vertrokken. Bovendien zou het weer binnen een paar dagen omslaan, minder zon en meer wind. Nu daar zitten we niet op te wachten. Wil en Marij dachten er ook zo over. Een tussenstop aan het Meer van Lacanau 50 km verder. Ja, ja, die afstanden die we afleggen .........! Mam en ik besloten naar de CP te gaan waar we al vaker zijn geweest. Wel electriciteit maar geen Wifi. Stom he! Daar hebben we twee Nächte gestaan voor 8 euro per nacht. Na al het water geloosd en ververst te hebben weer en route. Nu richting Bayonne, Borgos, Valladolid en Salamanca. Onderweg geen  wifi Punten tegen gekomen, nog Mac, noch KFC, wel bij Hotel of Zg. Clubs maar Daar moet je een wachtwoord indienen . En Deze Krieg je pas als je je bij de receptie/Madam hebt gemeld. DIT hebben wie Niet gegaan. Maar wel ÖVP hun parkeerplaats gepikt. Als ik van de parkierende bezoekersauto's foto's heb gemaakt was er missachten een Slaatjeuit te slaan. In Salamanca heeft mam de Heilige Kathedraal bezecht. Deze Kathedraal heeft Fred nog Ingevoerd als POI . En ze heten allemal LIDLE. Interessant he? Daar hebben wie de lactosevrije Melk aangevuld. Ook in Spanje dus verkrijgbaar. Alleen was het mogelijk om een parkeerplaats te vinden. ÖVP loopafstand er vandaan ligt een camperplaats. Alleen moet je jouw Wagen via een fietspad er naar toe rijden. ÖVP de Hoek Stone een Guarda Civil auto. Du's wie zijn maar de A62 opgereden richtiing Portugal. Tolvrij. Flak voor de grens zijn we gestopt En hebben wie overnacht. Wie stonden  Daar Alleen Met 2 Camions. mam  is Niet Bang om Dat. Te doen! Knap he. Alle deuren op Slot En tv kijken maar En daarna plitten.

Gisteren de sp/p grens overgestoken En de Wagen laten registreren( nummerplaat Foto En visapasnummer doorgeven i.v.m elektronische tol betätigen als je ÖVP een Tolweg rijdt. Wie waren blij, Dat. We de Tolweg hebben gereden. Want wie modeste een Siera Bergketten passieren inclusief kruipsporen En in de derde versnelling rijden.

Na de Berggebieden Daalder wie af naar Alentjo. Golvend Landschaft Met veel olijfbomen En daarna kurkeiken. Ze zijn net ontkurkt. Dat. Wil zeggen: de kurkbast is eraf gem