We gaan weer verder zuidwaarts

5 oktober 2016 - Montalivet les Bains, Frankrijk

Startkabels heb ik bij me. Alleen geen reserve auto. Er kwam niemand langs en anders reden ze hard en ik wil niet "bedelen". De depannage kwam inderdaad binnen 45 minuten en hing zijn startbooster eraan en hup starten en lopen. "Remplacer le batterie!" Dat ding zat erin sinds de aanslag van het koninklijk huis in Apeldoorn in het voorjaar 2009. Ik verwachtte het al, dat het kiele, kiele is . Maar Herr Braun sagte: Nichts loos, Fahren die ruhig. " Aldus bis Montalivet dus. In ieder geval. We hoefden niet opgesleept te worden en scheurden achter de depannage voiture een km of twintig naar de garage waar de accu is omgewisseld. Nu start hij dus weer. In het dorp Montalivet staat een benzinetank en een garage waar ik ongetwijfeld ook een accu kan kopen. Maar mam zei: Je doet het niet zelf! Het is te zwaar! Inderdaad ligt de accu in dit ding - Hymer - linksboven achter. Je moet je dus in gekke bochten wringen om een 90Ah accu erin te frotten. Of je moet luchtfilter, oliefilter en nog de helft van de motor uitbouwen om er bij te kunnen. En ook weer in elkaar zetten. Zonder onderdelen over te houden .....

Gisteren hebben we een rustdag ingelast. Lange strandwandeling gemaakt !!! Ja ja. Vandaag zou het weer omslaan. Gisteren was het 26 gr en vandaag minder. Maar le ciel est bleu et y lia nu vent bride. Dus toch nog aangenaam. Maar we hebben besloten om verder te trekken. Eerst naar een campergarage om de Thetford lek te laten maken. Het gebruik van de kranen missen we toch. Je kunt niet douchen! Tot dusver maar op oud Hollandse manier gedaan. Water in de fles en lappen maar. Ik met koud water en mam iets warm water. Om mediation te  voorkomen .....Nu mensen, ik beëindig dit journaille maar en hou jullie op de hoogte van de volgende incidenten.