Fysieke therapie

30 oktober 2016 - Sagres, Portugal

De reisleidster en ik hebben besloten om het goede weer in Sagres te benutten om hier nog een dag te blijven. Dan kunnen we op ons gemak doorlummelen. Al vroeg kregen we gelukkig geen SOS sms'en uit Italië. Weer een aardbeving gevolgd door een kleinere omdat Bram uit bed schommelde. Daan is van niets bewust en knort door. Goed zo Daan. Eergisteren heeft het hier hard gewaaid . Oma schommelde ook bijna uit haar hangbed. Ik heb lekker doorgeslapen ....Eigen schuld, beneden kan ze ook slapen. Het is hier stralend mooi weer en warm. Dus een beetje wind is welkom. We besloten naar he oostelijk deel van S te gaan. Naar de haven. Ligt dieper dan de weg. Het was gezellig met zijn tweetjes om naar beneden te hobbelen. Gelukkig hebben ze geen hoge treden bij de trap en een leuning. Ik kan me eraan ophijsen. Het was leuk om alle kleuren te zien van het water en de bootjes. Verder niets bijzonders. 's Middags eten ze hier warm. Wij dus ook. Mamma geiten groenvoer met heel veel ui. En ik peppersteak met friet en groente. De peppersteak konden ze beter saltsteak noemen. De hele jaarproductie van Portugal hebben ze erover gestrooid. En dat voor diabetes 2 en zoutarm eter. Ach, sekali sekali geef neks. Maar deze keer geen rosé maar pure voda. De wifi in het restaurant is zo sloom als dikke poep door een trechter. Dit doen ze om de gasten weer zo snel mogelijk weg te hebben. Bovendien krijg je het schuitje al op tafel met de rekening. Oprot signaal. Dus berg je iPad maar op. Voor het opdienen wordt het wel "toegestaan". Maar als je klaar bent, moet je plaats maken voor de wachtenden. Dit is ons niet overkomen hoor. Wifi-  en heb ik al opgegeven. Maar nu zitten we in een ander cafe -ja, ja- espresso met snelle wifi te uit te buiken.. Mam onderzoekt de weersvoorspellingen van het andere gedeelte van de Algarve. Ziet er niet slecht uit. Ik denk, dat we morgen gaan, porta potti moet dan toch weer leeg .... Op een van de foto's staat Henrique de Zeevaarder. Hij is de Wegwijzer van de Portugezen. Hij tekende namelijk zeekaarten. En nu kom je overal pensionado's met campers tegen ook dankzij Lieke Garmin of Tommetje Tom. Ondertussen is Portugal bijna failliet. En toch eet men heel veel in een restaurant. Misschien omdat het zondag is........