Faro

2 november 2017 - Faro, Portugal

Een van de wens "dingen die we willen zien" is de oude binnenstad van Faro. op de plattegrond is dat ook zo aangegeven. met een grote parkeerplaats. Ja,ja.

Om te beginnen zijn we gisterenmorgen weggereden uit Silves. Met weemoed en ook weer niet. Jammer vonden we dat we dit leuke plaatsje verlieten. Het is eigenlijk een oude zeehavenstad met de rivier als  havenbekken. Maar door veslibbing is het geen havenplaats meer. Qua bezienswaardigheid gehalte is het ook een onteressante plaats. Hoewel de moren Portugal ook hebben bezet net als Spanje is er bijna geen moorse invloeden meer aanwezig in Portugal. In vergelijking met Sevilla, Cordoba en Andalucie in het algemeen. Behalve in Silves . Hier is nog een moors kasteel te zien. Historica K moet dit natuurlijk zien. Het ligt heel hoog op een heuvel. Dus degenen die slecht ter been zijn die blijven rustig beneden op een terrasje zitten.Kranten lezen via Klikklik.nl. Maar we zijn blij dat we de hollandse kliek geen stof tot kletspraatjes meer geven. (iIk denk dat zij amerikaanse is  Ze dachten eerst, dat ik een afro-amerikaan was met een blanke partner ..dat hoorde ik hun mompelen. Ik heb toen laten weten, dat we alles in het Wilhelmus van Nasspuwe taaltje kunnen verstaan. Je had hun gezichten moeten zien ......

We staan hier in Faro weer op het schiereiland vlak voor het vliegveld. Iedere keer als een vliegtuig landt of opstijgt zeggen we: Daar gaat Kay! Was het maar waar. Dan gaan we dichter op de baan staan. Daar is ook een grote parkeerplaats waar campers staan. Maar wij staan iets verder af. Te bereiken via een 1 baans brug met stoplichten. Op een parkeerplaats waar ook campers staan. Er is een barretje met wifi, wc, douche en veel promenadeurs. Gisteren was het een vrije dag. Allerzielen.Kaatje heeft voor niets een wandeltrip gemaakt. Winkel was dicht. Konden we weten want in Silves werd ook geen pao(brood) gebracht. Maar goed. De weersverwachting voor vandaag was niet al te best. Dus cultuurdag. Oud Faro bezoeken. Met de camper. Heb ik dat maar niet gedaan! Ik kwam in een situatie terecht: met de camper door oud Amsterdam rijden. Geen voerkante meter vrij om zelfs een scooter neer te zetten. En hobbel de bobbel wegen. Bovendien van de things to see: niets te zien. Alles vervallen a la Oud Jakarta. Dus zijn we weer naar ons schiereiland gegaan. Het weer is prima gebleven ondanks de regen verwachting. We hebben een plekje opgezocht aan het strand en hebben de opstijgende vliegtuigen geteld. En vaak naar Kay gezwaaid.. Onze weersdeskundige aan boord heeft de weersverwachting bekeken. Tot zondag blijven we hier. Want als het gaat regenen staan we hier goed droog en wifi "om de hoek". Misschien kan ik iets met mijn extender iets doen. Fred de Dell doet het pima na de update naar windows 7 door Wil. De Ipadjes doen het goed maar tijdig opladen. Dit kan overdag heel goed via het zonnepaneel of tijdens het rijden. Mensen, ok heb mijn friet op en heb mijn glas witte wijn met Kaatje. Ps we staan opface book door lief meisje van de bar moonlight in Faro. zien jullie de selfie.