Geen borrel gehad

29 september 2016 - Cognac, Frankrijk

Hallo allemaal,

Allereerst willen we Casper feliciteren met zijn verjaardag. We kunnen er niet bij zijn en daarom dachten wij: " We nemen een wel een borrel, een cognacje a la opa Stienstra..."

Na Beaugency hebben we een route uitgestippeld waar we alle kanten uit kunnen, als het maar naar Bordeaux gaat. Onderweg een mooie boerencamping tegen gekomen, Bois de Chaudron. Voor Poitiers. Je betaalt alleen voor datgene wat je afneemt, staanplaats  4 euro en baguette 1 euro. Waterhalen is extra. De tweede nacht 2,5 euro. Personen inbegrepen. Zo komen gepensioneerden door de dagen na Prinsjesdag. Ja,ja, de verzekering gaat toch weer omhoog en wij krijgen er geen fluit bij. We hebben besloten om de tolweg links of rechts te laten liggen, ik kan niet goed tegen dat geraas en het gekke "Ping ping" geluid uit mijn uitlaat. Dit is geen dieseluitstoot maar tol-geluid.... Hoewel de diesel 1,15 euro kost, maakt de tol het duurder. Maar de Hymer rijdt op de Route Nationale ook 90 km/h. Bovendien val ik er niet door in slaap.

In ieder geval hebben we besloten om langs een andere route naar de Vendee te gaan. De vorige keer reden we naar La Rochelle ten noorden van de monding van de Gironde. Nu steken we over met ferry. Scheelt kilometers omrijden en kunnen we de Bordeaux drukte vermijden. En dan hebben we ca 300 km duingebied met wegen er door heen. En die rijden we af naar het zuiden. Richting Biaritz.  Zo lang het heel mooi weer is blijven we hier hangen. Als het kouder wordt starten we de HS weer.

Gisterenavond hebben we een mooie Cp gevonden in het plaatsje Cognac tegenover de Hennesy Cognac reus. Maar een borrel hebben we niet genomen. Mamma wel een roseetje van de hofleverancier Liedle. Vandaag gaan we naar Royan .En pakken Daar de ferry om oversteken. Nu zitten we bij de ambassadeur van de USA free wifi. Mamma leest een Franse krant en ik eet friet. We proberen ook nog een paar FTS mee te sturen. Dat moet mam maar doen. Ik word er een beetje tureluurs van.