Nog steeds boven de 20 graden

8 november 2016 - Faro, Portugal

We gaan nog niet naar huis. Daarom. Als we lezen, dat de eerste sneeuw weliswaar natte is gevallen dan hebben we het hier goed. We hebben hier een strak blauwe hemel en klein briesje uit het oosten. In de wind voelt het frisjes aan. Maar zodra je in de luwte zit dan wordt het echt warm. Gisteren was het 31 graden in de camper. We hebben dan ook de stoeltjes buiten op het strand gezet en de parasol als windvanger gebruikt. En zo is de middag zo om. Er was zegge en schrijft 1 kitesurfer op het water. En ook geen board surfers. Die kwamen zondag. Nemen dan een dagcursus.

Als je precies wilt weten waar we zijn dan moet je googlemaps maar raadplegen. Faro vliegveld. Voor dit vliegveld ligt een lang gerekt smal bewoond eiland. Er loopt een brug tussen het vaste land en dit eiland. Op het einde van de brug is een parkeerplaats. Daar staan we op de vierde parkeerstrook. Links en rechts staan cafeetjes met wifi. Er is een ATM en een wc. Wat wil je nog meer! We hebben de weerstation bekeken tot en met Malaga. De temperatuur is niet belangrijk beter dan hier in de Algarve. Of we de Costa's ook nog meepikken .....? Of wordt het bij de Spaanse grens richting noorden rijden over het centrale plateau. We weten het nog niet. De west kust route is om veel om. Maar warmer. Dus we twijfelen nog. Voorlopig hebben we nog gas genoeg. Tot nu toe hebben we 1,5 fles nodig gehad. We hoeven nog niet te stoken. Als de fles leeg is kunnen we het nog bij laten vullen in Villa Real de San Antonio. Wat een naam. Dat is de grensposten Portugal/Spanje. Daar is ook een camper plaats waar we willen gaan staan. In Castro Mariem.  Al met al, het wordt in het algemeen kouder. Vooral 's nachts, 12 graden. Gelukkig hebben we goede dekbedden. Om 8.00 uur is het 14 graden. Als we de verduistering open plaatsen schijn de zon goed binnen en verwarmt het de camper tot 22 graden . Dat is het om 09.00 uur. En dan lekker met koud water wassen. Mama niet. Die maakt een keteltje warm water aan. Door het water koken voor de thee en het wassen is het echt warm geworden in de camper. Ochtend wandeling en ATM-en. Mam behandelt de emails en ik Klikklik. We vinden het wel erg, dat we de verkiezingen in de VS niet op tv kunnen zien. Ik krijg geen zenders van Canal Digital binnen en ook geen free to air zenders, dit zijn de ongecodeerde zenders. Ik ga het thuis goed onderzoeken. De overstap op HD was geen goede. We zijn er aan gewend geraakt om geen tv te kijken. Maar ik ben bang, dat ik de instelling heb ontregeld door het verdraaien van de kop. Ah, soedah laat zal mijn moeder zeggen. Maar ik baal er wel van. Mam mist haar nieuws en PSV uitslag wel. Het was deze week gelijkspel he. En Rotterdam verloren!  Ajax gelijk. Het schiet niet op met PSV. Maar de competitie duurt nog lang.