Naar Portimoa

23 oktober 2017 - Lagos, Portugal

De airco is gemaakt. De zekeringhouders zijn aangekomen. Gisterenmiddag -zondag- zijn we al terug gereden in de richting van Villa de Bisbo waar de garage staat. Maar  8 km ervoor weten een CP te liggen die we al bezocht hebben . Diverse keren. Bij een van de stops werden we ingesloten door honderden schapen en een paar geiten. De herder stond boven op een berg zijn herdershonden van grote afstand aan te suren. Met een fluitje. Hij had een vijftal vierpotige helpers die ogenblikkelijk op zijn fluitcommando's reageerden. Hij hoefde het dal ca 100 m diep niet in te lopen. De honden lieten de schapen rustig grazen en dreven ze weer de berg op. Een klein geitenlammetje bleef achter te mekkeren. Maar die werd door een van de honden en de moeder opgehaald. Een fantastisch gezicht was dat. ook belangrijk: Bij de toegang tot dit dal is een Intermache. Hier hebben we de hitte afgewacht en de wedstrijd PSV tegen Heracles  via live Algemeen dagblad gevolgd.. Geslapen hebben we in het dal. Voor onze begrippen was het 'snachts super koud: 14 graden in de camper! Toen het dal beschenen werd door de zonnestralen was het in 30 minuten 21 graden en konden we ons gaan wassen met WARM water. Ikke ook dus. Van het dal naar de garage in Villa de Bisbo was het maar 5 km rijden en waren we meteen geholpen. Kosten 25 eurootjes. Ik heb toch maar een reserve zekeringhouder met draadjes bijgekocht. Je kunt niet weten.  In Villa hebben we bij een nostalgisch openbaar wasplek water gevuld. Dit doen we al een paar jaar. Alle VW bus en alle andere exoten doen dit. Dus waarom wij niet.

Op weg naar Portimao moeten we weer langs Lagos. We hebben de slaapplek van dit weekend opgezocht . En gebruik gemaakt van de wifi van het sportveld. Mensen ik ga een tukje doen. Binnen is het 29 graden en buiten nog meer in de zon. We wachten de te grote hitte af.